Olis aina parempi tietää kuin arvaa,
mut nää rutiinit silittää mua vastakarvaan.
On vaikee opiskella jos ei kiinnosta,
vaikee hymyillä jos mikään ei innosta.
Tähdätään siihen et saataisiin kiitosta,
kymppii tai viitosta, samaa kaavaa siis.
Seiskaluokalla muistan kun sanottiin,
et nyt jo pitäs ryhtyy valkkaamaan ammattii,
mä oon kakstoista ootteko tosissanne,
antakaa mun leikkii ikäisteni lailla.

Entä jos en ookkaan varma vielä,
valmis rauhoittumaan,
en osaa seistä paikoillaan.
Entä jos en ookkaan sillä tiellä, enkä,
kulje suuntaan,
jota multa odotetaan.
Entä jos en ookkaan varma vielä,
valmis rauhoittumaan,
on helppoo olla irrallaan

Mutta kyllä koulun käynti kannatti,
hyllyn päällä pölyttyy ylioppilaslakki.
Se on ollut mulle just ja vaan sitä, lakki,
olis ollut edes ylioppilastakki,
niin sil olis voinut pärjätä tääl,
nyt saa vaan lakki päässä värjötellä.
Ei sovi kouraan, ei pääse itteensä toteuttaa.
Eläminen täysil ei tarkota et sun pitää elää nopeeta.
Kaikki irti siit mut mil tapaa, villi ja vapaa,
täällä ollaan vaan ihmisii.
harva uskaltaa sisintänsä totella,
juoksee karkuun ei uskalla ottaa otetta.
Oravanpyöräst pitää kuulemma päästä pois,
mut välil kulkurikin haluu sade säästä pois.
Elämää ei sen enempää, mut mul on vaan tääl yks mitä menettää

Mä tiedän salaisuuden, tien rauhaan täs maailmassa
Sen kerto mulle vanha nainen Kööppenhaminassa
Voin jakaa sen sun kanssa, ja paljastaa sen sulle
Jos lupaat ettet kerro muille
Mä tiedän salaisuuden, tien rauhaan täs maailmassa
Sen kerto mulle vanha mies kerran yöjunassa
Ne sanat ja sen lauseen, tuun ikuisesti muistaa
Se puhu mulle englantii hiljaa mun korvaan kuiskas

Ja Ashun pyynnöstä laitan sen runon:

Many people will walk in
and out of your life,
but only true friends will leave
footprints in your heart

Runoilen myöhemmin lisää.